Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων υλοποιεί φέτος Όμιλο Προφορικής Ιστορίας και συμμετείχε μαζί με άλλα 380 σχολεία από όλη την Ελλάδα στο δίκτυο  «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» με συντονιστή το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών. Επιστέγασμα των εργασιών του δικτύου αποτέλεσε η διοργάνωση του 2ου Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου που διεξήχθη από τις 17 έως τις 20 Απρίλη  υβριδικά, στην Πάτρα για όσους μπόρεσαν να ταξιδέψουν και διαδικτυακά για τα υπόλοιπα σχολεία της Ελλάδας .

Οι 580 εργασίες που εκπονηθήκαν καλύπτουν τις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες

β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι

γ)  Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες

δ) Τέχνες και  αρχιτεκτονική

ε) Τοπική  ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα

ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

Αρκετοί μαθητές/τριες του 8ου ΓΕΛ συμμετείχαν και ασχολήθηκαν με τις παρακάτω εργασίες.

  1. Οι Εκκλησίες του Βαρουσίου: Ένα ταξίδι στον Πολιτισμό, στο Περιβάλλον και στην Ιστορία των Τρικάλων, 8ο ΓΕΛ Τρικάλων

  2. Κέντρο Έρευνας - Μουσείο Βασίλη Τσιτσάνη,     8ο ΓΕΛ Τρικάλων    

  3. Τα Μετέωρα και η Μονή Βαρλαάμ, 8ο ΓΕΛ Τρικάλων    

  4. Το ημερολόγιο της Καταστροφής , 8ο ΓΕΛ Τρικάλων                

Οι ομάδες  του 8ου  ΓΕΛ Τρικάλων ασχολήθηκαν με τις εργασίες τους όλη τη χρονιά με τη βοήθεια της Διευθύντριας Μαριάννας Αποστόλου, ΠΕ05 και των συντονιστών Εκπαιδευτικών Σαμορέλη Σεραφείμ, Κλάντζου Ευαγγελής, Πατουλιώτη Μαργαρίτας, Μανθέλα Ευάγγελου και Βούλγαρη Αναστασίας. Θεωρούμε ότι η συμμετοχή σχολικών μονάδων στο Δίκτυο ενισχύει τους μεταξύ τους δεσμούς, εντείνει την εξωστρέφεια τους, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών/τριών, καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους και αποτελεί αντίδοτο στην απομόνωση που οι υγειονομικές συνθήκες επέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια.

Εκ μέρους του Ομίλου Προφορικής ιστορίας του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων ως Διευθύντρια του σχολείου και συντονίστρια του Ομίλου συγχαίρω τους μαθητές /τις μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς που συντόνισαν την ολοκλήρωση των εργασιών και όλους τους εκπαιδευτικούς για την κατανόηση και υποστήριξη παρόμοιων καινοτόμων δράσεων.

Η Διευθύντρια του Λυκείου και συντονίστρια του Ομίλου Προφορικής Ιστορίας 

Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05